مبانی کار دکانتر SBR:

دکانتر SBR که در واحد های تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد دارای یک کانال و سرریز سیال ورودی، مانع کفاب، ناودان های انتقال سیال از سرریز به لوله دکانتر SBR ، کلکتور چرخنده خروجی، اتصال چرخنده، محرک برقی و یک سیستم کنترل اتوماتیک است. در هنگام بهره برداری، با عملکرد محرک برقی، دکانتر به زیر سطح آب منتقل می شود. در طی این فرایند، آب شفاف تصفیه شده به درون کانال و سرریز جریان می یابد و از طریق ناودان های انتقال به سمت کلکتور اصلی هدایت می شود. در این نوع دکانتر، میزان جریان خروجی بر اساس میزان استغراق سرریز تنظیم می شود. پس از آنکه سطح آب به پایین ترین حد رسید و یا سوییچ القایی محرک برقی عمل کند، عملیات تخلیه متوقف شده و محرک برقی در خلاف جهت اولیه شروع به حرکت می نماید و زمانی که سوییچ القایی محرک برقی در حالت پارک عمل نماید، دکانتر متوقف شده و منتظر سیکل بعدی می ماند.

مشخصات دکانتر SBR

دکانتر SBR ، تجهیزی است که برای تخلیه آب زلال تصفیه شده از راکتور SBR در تصفیه خانه های فاضلاب به این روش مورد استفاده قرار میگیرد. دکانتر با استفاده از یک محرک برقی حرکت داده می شود.
مبانی کار دکانتر SBR

مراحل ایجاد طرح کلی:

  1. بررسی میزان ساعتی آب ورودی
  2. تعیین عمق استغراق
  3. الزامات کنترل
  4. بررسی و تعیین مواد مورد نیاز

مزایای دکانتر SBR

  1. دارای عملکرد کاملا اتوماتیک
  2. عملکرد محافظت اتوماتیک
  3. اثر و عملکرد فرایند تخلیه از دکانتر بسیار خوب است؛ سرعت ثابت حرکت به سمت پایین، موجب تداخل و آشفتگی در لایه لجن نخواهد شد. همچنین به دلیل وجود تیغه شناور، کف آب و ذرات شناور بر روی سطح نمیتوانند وارد لوله خروجی دکانتر شده و همراه با پساب تصفیه شده خارج شوند.
  4. بهره برداری و نگهداری آسان و بدون دردسر
  5. طول سرریز این دکانتر و پائین بودن بار سرریز آن، امکان ایجاد اتصال کوتاه در تانک SBR را به حداقل می¬رساند و لذا در طرح¬های SBR با جریان مداوم در مقایسه با سایر دکانترها عملکرد بهتری دارد.
  6. با توجه به اینکه در این نوع دکانتر به جای استفاده از وینچ از عملگر برقی استفاده شده است این امکان وجود دارد تا در زمان بهره¬برداری سرعت تخلیه مطابق با سرعت جریان ورودی تغییر نماید. بدین معنی که در شرایط دبی حداکثر طول زمان تخلیه کاهش یافته و سرعت پائین رفتن دکانتر افزایش می¬یابد که امکان انجام آن در دکانترهای شناور و یا کانترهایی که از طریق وینچ جا¬به¬جا می-شوند وجود ندارد. در طرح های SBR با جریان مداوم، امکان تغییر میزان تخلیه و یا به عبارت دیگر تغییر زمان تخلیه بسیار اهمیت دارد .
  7. در این دکانتر در زمان تخلیه امکان مشاهده فاضلاب خروجی وجود داشته و اپراتور می¬تواند کیفیت پساب خروجی را مشاهده کند.
  8. جهت تخلیه این دکانتر نیاز به شیر اتوماتیک برقی نمی¬باشد و در صورت برق رفتگی و یا سیلاب، فاضلاب از طریق سرریز شدن از دکانتر به واحدهای پائین دستی تصفیه خانه هدایت می¬شود.
  9. افت هد بسیار پائین¬تر از روش¬های دیگر است.
  10. با توجه به اینکه فاضلاب از روی سرریز دکانتر تخلیه می¬شود، فاصله تخلیه با سطح لجن در تانک در بیشترین حالت ممکن قرار خواهد داشت و لذا امکان راه¬یابی لجن به خروجی به حداقل می¬رسد.
  11. کلیه قطعات دکانتر از جنس فولاد ضد زنگ بوده و لذا در مقابل خوردگی مقاومت خوبی دارد.
  12. در شرایط سیلاب و زمانی که دبی فاضلاب بسیار زیاد است و دکانتر در شرایط پارک قرار دارد، دستگاه به عنوان یک سرریز عمل کرده و از ایجاد خسارت به واحدهای دیگر تصفیه¬خانه به خصوص در زمان قطع برق جلوگیری می¬کند.
ما دکانتر SBR با کیفیت بالا را برای تصفیه فاضلاب تولید می‌کنیم. ما سال‌ها در زمینه تولید دکانترهای SBR سابقه داریم و محصولات تولیدی ما در بسیاری از تصفیه خانه‌ها در حال کار هستند. این مجموعه با داشتن کارشناسانی باتجربه، تمامی مراحل از طراحی، ساخت و نصب تا نگهداری از سیستم‌های تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهد. دکانتر های SBR در ظرفیت های متفاوت و با در نظر گرفتن الزامات مورد نیاز شما به بهترین نحو ساخته خواهند شد. اسپیناس ارائه دهنده سیستم‌های تصفیه فاضلاب در انواع مختلف و کارایی متفاوت بوده و تمامی مراحل طراحی و اجرا را به بهترین کیفیت انجام می‌دهد. کارشناسان در ابتدا نیازها و الزامات مورد نظر شما را بررسی کرده و مناسب‌ترین سیستم را پیشنهاد خواهند داد.